Kadıköy Lifemed Tıp Merkezi
Sizi Arayalım
ONLINE GÖRÜŞME
Whatsapp

Su Diyeti


Su diyeti nedir? Su diyeti uygulanabilir mi? Zararları var mıdır? Detaylı bilgi blog yazımızda...

Su diyeti veya su orucu kapsamında hiçbir şey yenilmeyerek; sadece su tüketilmektedir. Uygulama süresi 1 gün ile 3 gün arasında sürmektedir.

İnsanlar dini veya inançsal sebeplerle veya kilo kaybetmek, detoks yapmak, medikal prosedürlere hazırlık amaçlarıyla su diyetini deneyebilmektedir.

Kısa süreli uygulanan açlık periyotları kalp damar hastalıkları riskini azaltma ve kilo vermede etkili olabilir. Karbonhidrata erişimin olmaması, alternatif enerji kaynağı olarak yağ depolarının kullanımını öne çıkarmaktadır. Ayrıca su diyeti otofajiyi destekleyerek potansiyel tehlikeli hücrelerin yıkılmasına yardım edebilmektedir. Her halükarda,  bu diyet ile ilgili daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

Su Diyeti

Uzun süreli su diyetinin uygulanmasının pek çok olumsuz sağlık sonuçları olabilmektedir:

-Kilo kaybı yağ doku yerine; su ve kas dokudan olabilir.

-Yetersiz su tüketimine bağlı dehidrasyon gerçekleşebilir.

-Ortostatik hipotansiyon deneyimlenebilir.

-Gut, diyabet, yeme bozuklukları, zayıflık, kalp problemleri, kontrolsüz migren, ilaç kullanımı gibi medikal durumlar kötüleşebilir. Hamile ve emzikliler, 18 yaş altı ve yaşlı gruplar su diyetini denememelidir.

3 günden fazla medikal gözetim olmaksızın uygulanmamalıdır.

Su diyeti sonrası büyük bir öğünle yemek yemeye başlamak rahatsızlık verebilmektedir. Bu yüzden sıvı-yumuşak veya küçük besinler tercih edilebilir. Açlıktan hemen sonraki süre, özellikle uzun açlıklardan/oruçlardan sonraki en önemli aşama olmaktadır. Refeeding sendromu riski görülebilmekte olup ölümcül sıvı ve elektrolit dengesizliği potansiyeli bulunmaktadır.

Beslenme ve Diyetetik Akademisi (Academy of Nutrition and Dietetics), kilo vermek için en iyi yolun yavaş bir şekilde sağlıklı bir diyetle kombin egzersiz olduğunu belirtmektedir.

Dyt. Busenur ALTIKULAÇ

Kaynaklar:

  1. Sissons, C. (20 mart 2018). All you need to know about water fasting. Erişim adresi: https://www.medicalnewstoday.com/articles/319835#who-should-not-fast
  2. Raman, R. (17 aralık 019). Water Fasting: Benefits and Dangers. Erişim adresi: https://www.healthline.com/nutrition/water-fasting

Detaylı bilgi için randevu alabilir veya 444 54 33 çağrı merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

Bilgilendirme amaçlıdır.




İçeriğimiz daha önce 2 kez değerlendirilmiş ve ortalama 5 yıldız verilmiş.
05 Ocak 2022 Çarşamba - 10:49