Lifemed Tıp Merkezi

Beslenme Planında Çeşitlilik


Beslenme Planında Çeşitlilik


Beslenmenin yeterli ve dengeli olabilmesi için genel beslenme ilkelerine uyulması gerekmektedir. Beslenme ilkelerinin başında ise besin çeşitliliği gelmektedir...

Yaşamın devamlılığı için Beslenme ilk koşullardan biridir. Büyüme ve gelişmenin sağlanması, sağlığın korunması için "Yeterli ve Dengeli Beslenme" şarttır. Beslenmenin yeterli ve dengeli olabilmesi için genel beslenme ilkelerine uyulması gerekmektedir. Beslenme ilkelerinin başında ise Besin Çeşitliliği gelmektedir. Beslenmede Besin Çeşitliliği önemli bir yer tutmaktadır.

Beslenme Planında Çeşitlilik

Beslenme planında çeşitliliğe yer verirken, Besin Grupları bizim el fenerimiz gibidir. Süt ve ürünleri grubu, Et-Yumurta-Kurubaklagil grubu, Tahıl grubu ve Meyve-Sebze grubunu içinde barındıran bir günlük beslenme programı oluşturulmalı ve uygulanmalıdır.

Hergün ve her öğünde bu besin gruplarına yer verilerek rengarenk bir sağlık tabağı oluşturulmalıdır. Besin gruplarında yer alan her bir besinin vücut için yaşamsal fonksiyonları bulunmaktadır.

Rengarenk bir diyet tepsisi nasıl hazırlanır ?

Diyetimizde yer alması gereken besinleri renklerle özdeşleştirirsek rengarenk bir diyet tepsisi hazırlamak çok zevkli ve sağlıklı olacaktır.

 

Beslenmenin yeterli ve dengeli olabilmesi için genel beslenme ilkelerine uyulması gerekmektedir. Beslenme ilkelerinin başında ise besin çeşitliliği gelmektedir.

Kırmızı renkte besinler

Yüksek protein kaynağı et, likopen ve flavonoid içerikleriyle bilinen domates, kırmızı pancar, kırmızı lahana, vişne, çilek, ahududu, nar, kırmızı erik,kırmızı elma. Kırmızı renkli besinlerimiz bir çok hastalıktan koruyucu olması nedeniyle diyet tepsimizde yer almalıdır.

Kırmızı renkli besinlerimiz bir çok hastalıktan koruyucu olması nedeniyle diyet tepsimizde yer almalıdır.

Kırmızı renkli besinlerimiz bir çok hastalıktan koruyucu olması nedeniyle diyet tepsimizde yer almalıdır.

Beyaz renkte besinler

Beyaz göründüğü kadar masum olmamakla beraber süt ve grubuna ,balık ve tavuk etine rengini verdiğinden baş tacıdır. Kemik sağlığı ve yeterli Ca (Kalsiyum) alımını sağlamak için günlük beslenmemizde mutlaka yer almalıdır.

Bunun yanı sıra şeker,tuz ve beyaz un olası hastalık riski oluşturduğundan diyetimizin dışında tutacağımız beyazlardır.


Kemik sağlığı ve yeterli Ca (Kalsiyum) alımını sağlamak için günlük beslenmemizde mutlaka yer almalıdır.

Yeşil renkte besinler

Yüksek antioksidan içeriği, zengin posa kaynağı olan yeşil yapraklı sebzeler, maydanoz, nane, roka, dere otu, ıspanak, pazı, marul, brokoli, yeşil biber diyetimize yeşillik katarak zinde kalmamıza yardımcı vazgeçilmez besinlerimizdir.

Diyetimize yeşillik katarak zinde kalmamıza yardımcı vazgeçilmez besinlerimizdir.

Diyetimize yeşillik katarak zinde kalmamıza yardımcı vazgeçilmez besinlerimizdir.

Sarı - Turuncu renkte besinler

Vitamin deposu, bağışıklık güçlendirici özellikleriyle bilinen havuç, portakal, mandalina, greyfurt, limon, kayısı, bal kabağı gibi renkleri barındıran besinler her gün mutlaka beslenme programımızı renklendirmelidir.

Her gün mutlaka beslenme programımızı renklendirmelidir.

Her gün mutlaka beslenme programımızı renklendirmelidir.

Beslenme planında tüm renkleri kullanarak çeşitlilik sağlamalıyız. Sağlıklı bir yaşamın devamı için her gün rengarenk beslenmeye özen göstermeliyiz.

18 Mayıs 2016 Çarşamba - 09:00